Thursday, August 13, 2009

Omigod, Omigod, That Is So Tweet

Aku akhirnya membuat keputusan untuk mempunyai Twitter sendiri. Asalnya, aku membuka akaun ini untuk mengambil avatar seorang pengguna yang tersangatlah best*. Pun begitu setelah bertakat-takat, aku terus menggunakannya secara aktif.

Kau orang tahu tak bagaimana hendak berjalan? Bermula dengan selangkah kaki dan diikuti dengan satu lagi, dan ulangi benda itu sampailah kau tiba di suatu destinasi? Well, penggunaan Twitter jauh lagi senang dari itu. Kau hanya pos apa yang kau sedang buat; biarpun mengenai hal berjalan itu sendiri. Aku sudah melayannya sejak Khamis lepas, dan memang ketagih amat. Aku tidak faham kenapa benda ini tidak digunakan lebih ramai orang. Setiap kali aku makan – aku tweet hidangan yang aku ambil. Setiap kali aku buang air besar – aku tweet betapa sihatnya najis aku. Setiap kali aku maki orang – aku tweet dulu apa yang aku nak maki dia dan kemudian maki dia betul-betul depan muka.

Aku juga sedang mendalami fungsi Twitter sekarang. Twitpic tampak menarik, tapi aku belum menggunakannya. Setakat ini aku hanya, bak kata Faizal Mukhtar, bereksperimen dengan rekaan latar belakang. Aku bermain dengan banyak poster filem, tapi bukanlah stok yang kau boleh dapat dari IMP Awards cuma. Avatar An American Werewolf in London aku pula telah tersimpan sekian lama, tapi hanya kini baru aku dapat menikmati fadilatnya.

Bagi aku Twitter adalah salah satu invensi internet terbaik dalam sejarah sejak halaman Persatuan Penggemar Karipap Nasional di Facebook. Aku menyesal tidak menggunakannya sejak dahulu. Aku berjanji akan catat atau bubuh apa sahaja yang terlintas di minda. Tapi sementara itu, biar aku pergi tulis dulu (di Twitter) tentang entri yang aku tulis ini. Sekian.

www.twitter.com/nazim_masnawi (Serius, aku langsung tidak mencarut di sini. Serius, I'm not fucking with you.)

*Gambar pasangan adik-beradik Winchester tengah berdiri macam pasangan gay. Gila babi ngam.

0 comments: