Thursday, July 30, 2009

Siri Bercakap dengan Binatang II

Hari ini aku ketemu lagi binatang bercakap. Kali ini tupai. Sewaktu sedang bersarapan (free, tapi bukan bekas orang), aku ternampak dua ekor tupai jantan melangkah masuk ke dalam kafetaria seraya mendabik dada*.

Kagum, aku mengamati mereka memesan makanan lalu berbual seraya bersandar santai di kerusi. “Aku tak fahamlah kenapa Miha syok dengan aku sangat! Kau faham tak kenapa?” tanya seekor kepada seekor lagi. Akhirnya, aku yang tidak mampu lagi menahan rasa ingin tahu pergi mendapatkan mereka.

“Hei, mana korang dua ekor belajar bercakap, hah?” soal aku, menyeringai.

Dude (pandang atas bawah), lu ni tengah hallucinate ke apa?” jawab tupai yang paling dekat dengan aku. “Aku sekor jelah dekat sini, mana ada dua?”

Fuck
guy, defisit kefungsian otak aku makin rabak!

*Sebenarnya tengah bersihkan habuk sebab baru turun dari pokok, but whatever...

0 comments: